Dzisiejsze ceny usług reklamowych i PR są naprawdę dość wysokie. Dzieje się tak dlatego, że bardzo często po prostu rynek cierpi na niedobór wykwalifikowanych specjalistów z tego zakresu. Jako że branding sam w sobie jest działaniem bardzo trudnym, które wymaga wiedzy i zaangażowania, to ludzie, którzy się nim zajmują, wysoko cenią swoje działania. W zależności od tego, jak szeroko zakrojone będą nasze działania, możemy oczekiwać cen od kilku do nawet kilkuset tysięcy. Wszystko zależy od tego, czy kampania będzie ogólna i nastawiona na każdy aspekt, czy też będzie zawierała tylko konkretne parametry, a także jak szeroko będzie organizowana. Wiadomo, że kampanie w całej Polsce będą droższe od tych, które realizuje się tylko w jednym mieście. Po wycenę takich działań należy się udać do agencji interaktywnej albo do agencji, która zajmuje się PR. Po wstępnej rozmowie powinny zostać określone przykładowe ramy, w jakich zmieści się dany branding. Z pewnością jednak nie będzie to należało do najtańszych. 29. Branding dla osoby Działania zmierzające do kreowania wizerunku mogą być wykonywane nie tylko dla firmy i marki, ale również dla osoby prywatnej albo dla freelancera. Dzięki temu będą oni mogli zaprezentować się szerszemu gronu odbiorców i lepiej wykorzystać swoje możliwości. Branding dla osoby powinien się rozpocząć od metamorfozy. Metamorfoza ta skupia się przede wszystkim na uzyskaniu odpowiedniego wyglądu fizycznego, czyli takiego, który będzie idealnie dopasowany do tego, czym się ktoś zajmuje. Politykowi buduje się inny PR niż artystce rockowej, a właścicielowi firmy informatycznej inny niż właścicielowi wesołego miasteczka. Kiedy już wygląd fizyczny mamy opanowany, trzeba zacząć scalać w jedno wszystkie mocne strony, zalety i dokonania danej osoby tak, żeby można ją było przedstawić w jak najlepszym świetle. Dzięki temu wzrasta jej wartość na rynku. Zbudowanie PR trwa czasami tygodnie, a innym razem lata. Wszystko zależy od tego, kim jest dana osoba, gdzie i jak się udziela, a także czy trzyma się wykreowanego wizerunku.